17 January 2012

Susu Novalac IT

Selalunya jam 5.30 pagi aku bangun sebab laki aku nak pi 'sekolah'..winkk..winkk..so, alang2 bangun, aku wat moi mia..n sempat la aku layan tenet n antar msg kat mead johnson pengeluar susu Enfa.  Aku tanya la pasal masalah mia bila bertukar Enfapro masih lagi sembelit. Enfalac xde plak. Sebelum tu mia minum S26, aku stop n tukar ke Enfapro memandangkan masa dia minum Enfalac xde masalah apa pun. 

Dah 2 Hari mia sembelit, tadi aku bawak mia pi jumpa doktor.  Doktor kata tu normal bagi bayi yang dah mula makan.  Pehh lega aku dengar..aku ingat tukar susu dia okey je..tapi sebaliknye la plak. Walaupun touching ngan laki aku tadi, aku tekad gak nak pi klinik sebab keciann lorr ngan dak tecikk nih. Asik menangis je bila nak berak.  Akhirnya doktor sarankan aku bagi susu novalac IT


Susu ni berselang seli ngan susu enfapro mia tu. Aku pun ada tanya masalah berat badan mia ni, dia kata kalau nak dia besar bukan bagi Enfapro tapi bagi susu Similac atau Gain. Dulu aku penah rujuk masalah berat badan mia, tapi dia xde pun cadangkan kat aku susu2 tu. Maybe dia x prasan. sebab aku ckp, S26 orang kata leh tambahkan berat..doktor kata ok..hurmm...so, banyak rupanya susu yang boleh bantu menambahkan berat badan tapi ikut plak kemampuan baby kita..klu pewot xleh trima..sembelit or cirit le jawabnyeee..

Aku tanya gak pasal mia xmo makan moi yang aku masak. Bila makan dia luahkan balik, tapi kalau nestum makan plak..dia kata xpe ..biar kan dia makan nestum aja..sebab nestum ada rasa..moi xde rasa....alamakk ni aku kompius sebab aku dengar stori kawan aku lak..doktor dia x bagi makan nestum sebab x bagus..suh masak moi..dushh..dushhh...

Esok aku xtau nak wat ke idak..kang dia uwekk plak..tp klu x bagi...takot dia xmo makan nasi plak nati..haaaa tulunn..pe nak wat nihh..

10 orang bagi coklat :

Anonymous said...

sya nk tnye kat mne awk beli susu novalac it 2??

Unknown said...

kat mana2 famasi ada..kat klinik pon ada..

asmakahmad said...

Brapa rm ni

asmakahmad said...

Brapa rm ni? Anak sya br 52hr. Dia ada masalah hernia n doc suh dia minum susu similac total comfort tp dia xnk minum. Baunya mcm susu basi. Nk cuba lak susu novolac it ni plak, doc sudgest jugak. Harap2 berhasil la. Susu yg dia minum skg ni sembelit la plak

baby alya damia said...

Nk tanye,klu selang seli novalac it dgn enfapro tu ok x mia minum?sbb baby sy pn problem yg same jgk..minum novalac it grow dia ok...

Unknown said...

ouh so good

Unknown said...

Berape harga susu novalac it?

Unknown said...

Berape harga susu novalac it?

Unknown said...

Anak sy sembelit gak...umur dh setahun....

Unknown said...

Berape harga susu novalac it?

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™