28 March 2012

Hari Istimewa (28 MaC)






Tadaaa...its my besday today..
setakat ni tak ada orang wish besday kat aku lagi..

so aku wish untuk diri sendiri
SELAMAT HARI LAHIR DIRIKU..
kerana setiap tahun ianya begitu berharga...hahah camne ayat boleh tahan ke boleh blah ???

Penting ke besday ni?
heyyy of cos la penting lorr...melainkan korang alien..memang tak bermakna la besday tu..
Bukan la nak sambut besday besar-besaran.. buat party bagai..
cukup le sesimple dimple.. dapat sebiji kek pon dah cukup bermakna..

Asalkan korang mengingati hari jadi korang bermakna hari ibu-ibu kita bertarung nyawa melahirkan kita..
bagi aku sambut besday tu penting atas faktor kat atas tu la..
aku memang mempraktikan dengan wit mr. sugar..

Bukan apa, aku tak nak bila anak aku dah besar..dia tak menghargai pengorbanan ibu n ayah dia..
sekurang-kurangnya dan sejauh mana dia pergi suatu hari nanti..dia akan ingat dekat mak n pak dia melalui tarikh hari lahir ni..

Sejujurnya..
family aku tak mengamalkannya..
yelah orang dulu-dulu.. mungkin segan kot..
aku tahu..mak n ayah aku hengat besday anak-anak dia..tapi tak terluah..
so, kami mengkami ni pon terikut acuan macam tu... antara adik beradik je wish..tu pon kat mukabuku je..

Bila dah tengok situasi macam tu....so, aku nak ubah..supaya anak aku 
hengat dan hargai hari lahir.. 
Cerita hari jadi ni..teringat kesah.. 13 tahun yang dulu..

Sekarang umur ayah aku dah 58 tahun okey.. kalau tak silap penggiraan aku la..maklum la lemah math..
masa umur dia yang ke 45... aku ada beli KAD BESDAY.. siap tulis ayat-ayat la..
tapi tak terbagi kat ayah aku..puncanya 'malu'...sebab yelah..tak pernah di ajar kearah itu..huhu..nanti nak cari balik kad tu..rasa-rasa masih simpan..tapi dimana ya???



Oh tidak..genap la usia aku 28 tahun hari ni..
nampak tak??? lagi 2 tahun masuk era baru..moga-moga hidup aku diberkati Allah..
Gamaknye ada tak KEK BESDAY from itu en. sugar???
setiap tahun memang ada..tapi tak tahu la kalau-kalau tahun ni takde..

hurmm tak kira....nak juga....
tak minta hadiah..cukup le menghargai 
HARI LAHIR KU...





Photobucket

5 orang bagi coklat :

inazamri said...

hepi bday dari akak.Semoga terus dirahmati dan diberkati hidup di dunia maupun di akhirat kelak.Semoga terus maintain cantik gitu.

umiawadah said...

SAYA NAK TUMPANG WISH JUGAK NI...'SELAMAT HARI LAHIR KE 28"..semoga bertambah usia bertambah ilmu didada...nah amik c.o.k.e.l.a.t ni...

Unknown said...

terima kasih kak ina mendoakan saya..amin..

Unknown said...

terima kasih kak umi bagi saya coklat..i like..hahaha

| SUE | said...

happy birthday!

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™