05 March 2012

Manusia Paling Tinggi di dunia (Ijaz Ahmed)


Dalam menyibukkan diri tadi...
Kenkawan aku kecoh ada orang paling tinggi datang opis..aku pon terkial2 le ikut turun ke kaunter pasport..

Ohh TIDAKKK... aku kenal orang ini..walaupun just tengok gambar n dengar cerita pasal dia..
dia adalah MANUSIA PALING TINGGI DI DUNIA selepas BAO XISHUN (china).. 

Tapi maklumat yang aku dapat 
ketinggian dia tak diiktiraf oleh Guiness World Record sebab dia merupakan seorang yang beragama islam..Ijez Ahmed dari pakistan ni rupanya pernah datang ke Malaysia untuk sambut ramadhan di Kelantan..

Gambar ketika berada di Kelantan

Ijaz pernah mengalami kemalangan semasa berada di Pakistan..Kawan yang naik kereta bersamanya meninggal dunia akibat kemalangan tu..dia hanya mengalami cedera ringan..

Tadi aku ada juga terdengar kawan aku cakap..dia minta sumbangan..
Aku tak tahu la ada orang derma ke tak tadi..adushh kesian pulak aku..
Bila aku baca cerita kat satu blog ni.. dia kata Ijaz meminta bantuan daripada rakyat kelantan yang ingin memberikan sumbangan derma kepada beliau untuk membolehkan dia menjalani rawatan lanjut dari eksiden dulu...

Alamak..serba salah pula aku..
Kesian tau tengok dia tadi..harap-harap ada juga yang menghulur tadi..

BIODATA :

Nama : Ijaz Ahmed
Tarikh Lahir : 1976
Pekerjaan : Petani di Pakistan
Ketinggian : 8 kaki 4 inci (254 cm)
Mengalami masalah ortopedik yang memderita kaki kanannya selepas dia menjalani pembedahan untuk tulang patah hip.
(Maklumat dari blog Nazri.net)
Photobucket

0 orang bagi coklat :

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™