27 March 2012

Taknak bubur..nak Nestum



Kisah sedih pagi-pagi selasa ni..teringat budak kecik (onyah) terpaksa bangun awal sebab 
hari ni turn aku amik kunci opis..dengan hujan bagai..redah la wehh..biasa la minah rempit..
tu la sapa suruh takot bawak kete..alahai..spesis camni pun ada..lesen ada..hahaha..

back to story..

Kadang-kadang kesian aku tengok si kecik ni..
bukan tak pernah masak bubur untuk dia..tapi baru makan 2-3 sudu..dah uwekkk...
macam-macam cara dah buat..blander..lenyek..pun tak jalan juga..

So, bila terbaca pendapat satu forum ni..bubur campur sikit dengan nestum..
aku pun cuba la..mula-mula memang berjaya..tapi lepas tu dia buat lagi.....
adehh la anak aku ni..

Sudahnya dia makan nestum aja lah..dan pisang..betik..
aku hengat anak aku sorang je rupa itu..
anak kawan member aku pon camtu..sampai setahun tak pernah makan bubur..
perhhh lega aku dengar huhuhu...

Selalu aku bagi nestum beras..aritu tersilap beli gandum + madu..aku rasa yang ni ok..
nasib anak aku nak makan..

sekarang tengah pikir nak tukar susu apa untuk budak ini bila dah cukup setahun...
susu apa ek????? T



Photobucket

2 comments :

  1. bila dah jadi mak pening nk fikir utk baby mkn kan..
    takpelah kalau baby x nk mkn tp pastikan jgn sampai perut dia masuk angin..nanti asyik meragam ajer...

    ReplyDelete
  2. tu la kak...ingat kan senang je..rupanya masalah macam2..

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™