08 April 2012

ketam bersiang ke tak?





Lega lepas 2 hari aku berkursus..
so tinggal 6 hari lg nak kejar kursus...gomen la ni dah upkan dari 7 hari berkursus untuk kakitangan awam jadi 10hari berkursus..tu dia..7hari pun terkial-kial nak abihkan..tapi pe nak wat..layan je le.. 

tadi dok godek-godek tenet..so terjumpa lak MR. CRAB..
tetiba teringat cara-cara aku masak crab.. majoriti kenkawan aku masak ketam ni 'siang'..
aku ?? hurmm selambak tu aku boh dalam periuk..
ekceli aku memang dah terbiasa masak ketam camtu..ikut turun menurun le katakan..


selalunya orang buang cengkerang..pehtu belah dua lagi ketam tu...tapi aku tak buang cengkerang..
ada cengkerang le sedap bagi tekak aku nih..tekak bandar gamaknye..

abih satu ketam aku teroka..penah juga aku makan kat umah kawan en. sugar..bini dia masak lomak ketam..tapi alahai..dalam hati chat-chat..sayangnye buang cengkerang hahaha..

tapi tu le selera masing-masing ye dak?
nak cengkerang masak sendiri lerrrr...



Photobucket

0 orang bagi coklat :

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™