09 April 2012

Khasiat MILO



Aku ni pengemar milo..orang kata minum milo macam orang tua..hahaha
belasah aja la ye.. aku memang takleh takde milo kat rumah..selalu minum milo o je lah..takde gula takde susu.. tetiba rasa nak cari maklumat pasai milo..


Antaranya:

1. Kebaikan semula jadi malt, susu dan koko.

2. Hanya MILO® mengandungi Protomalt, ekstrak malt istimewa NestlĂ© dengan
   campuran pelbagai jenis Karbohidrat yang membekalkan tenaga dan nutrien yang diperlukan oleh tubuh.

3. Hanya MILO® yang mengandungi Actigen-E, gabungan lapan jenis vitamin dan
    empat jenis mineral yang kaya magnesium dan tahap Vitamin B, Vitamin C dan
    Kalsium yang dipertingkatkan bagi mengoptimumkan pengeluaran tenaga dari makanan.

4. Kaya dengan Protein bagi pembinaan dan pembaikan tisu badan. Secawan MILO mengandungi   3.5g       Protein, iaitu 11% dari pengambilan Protein harian yang disyorkan untuk kanak-kanak berusia antara 7-9 tahun.

5. Kaya dengan Kalsium untuk tulang dan gigi yang kuat; dan Magnesium bagi penyerapan Kalsium ke dalam badan dengan lebih baik.

6. Kaya dengan Zat Besi dan Vitamin B12 untuk pembentukan sel darah merah Vitamin C untuk penyerapan Zat Besi.

7. Khasiat seimbang bagi Protein, Lemak dan Karbohidrat.

8. Disahkan Halal.

9. Warisan MILO® yang dipercayai – khasiat yang boleh anda percayai bila-bila masa, di mana - mana sahaja.

10. Rasa MILO® yang hebat – rasa coklat malt unik yang disukai rakyat Malaysia.

Photobucket

2 comments :

  1. betul,milo sangat sedap sedap dan sedap ( :

    ReplyDelete
  2. bunda pun suka milo...

    tapi sesetengah budak kecil boleh sembelit pulak..

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™