01 April 2012

Otai ke?


Aku bukan la peminat burger..
tapi kekadang tu layan juga la kan..selalu layan beger malayu je..takde nak layan beger MCD..tu je yang mampu..sebab beli pun bukan sebiji...ikut kapasiti orang dalam rumah muahaha..

Okey..selalu aku beli beger kat satu tempat ni..nama wak beger...memang peminat setia lah..
kadang-kadang layan gak beger OTAI..saje ubah selera..
aku rasa beger ni akak glamer juga la..so, satu malam tu..terasa nak layan beger OTAI kat tempat aku ni..

Dalam dok baca senarai rege beger tu..hurmm teringat zaman dulu punya beger..setakat RM1.50 je lah.
sekarang tu dia RM2.40...tu la dunia semakin canggih..harga beger pon canggih..
tapi beger tempat lain tak la mahai camni..setakat RM2.00 lagi... dan aku terbaca pula notis dari HQ OTAI kot..keluarkan surat mengatakan pada 01 April 2012 ni..semua peniaga beger OTAI diwajibkan naik harga RM2.80 bagi beger daging & ayam atas alasan biasa la ye...harga barang naik..cis..

Tak paham la aku ni.. beger camgini pun dah naik harga.. kalau rasa berger tu macam beger MCD tu no hal lah..ini rasa hurmmm..wak beger lagi power..
agak-agak kalau yang mulut laser..mesti fire aku..
sapa suruh makan beger kalau mahal??

jawapan aku..biasa la ye..nak makan, no hal punya setakat rm 2.4o tu..tapi ni..mentang-mentang makin laku..naik harga pula..

So tetiba teringat sorang makcik yang jual nasi lemak kat tempat aku ni..
dulu, dia lah orang pertama jual nasi lemak waktu malam..memang laku giler..aku pun naik meroyan kalau tak makan nasi lemak dia..

Sikit demi sikit sejak laku macam pisang panas...
mula la dia ubah nasi lemak dia..
dari elok nasi lemak tu udang besar..dah jadi kecil..bila dah kecil..badan udang pun tak namapk..
yang banyak kepala udang je..sudahnya.. hari ni..

kesian aku tengok kedai dia..jarang orang nak beli nasi lemak dia..
tak paham..tak paham..

susah nak cari peniaga yang betul2 berniaga..



Photobucket

0 orang bagi coklat :

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™