10 April 2012

Panik rumah jiran belakang terbakar


Ni kesah lagi beberapa minit nak ke pukul 6 pagi tadi..
Selalu lepas aku sahur..aku boomm balik ngan aman..tapi arini taktahu le napa takleh nak tido..

Elok mak aku keluar bilik..dia lepak kejap kat dapur tetiba aku dengar orang menjerit..
mak aku pun panggil aku "kak bangun..rumah belakang terbakar"..
Terkejutnyeee la aku tengok rumah belakang dah berapi-api..
aku masuk bilik..panikk cari tepon n cari onyahh..

lupa dak kecik tu takde kat umah..berlari aku kejut ayah aku kat depan dan bukak pintu rumah..
aku suh mak aku lari sambil aku tepon bomba..
memang menggigil..sebab aku takot orang dalam rumah tu terperangkap..aku kejutkan jiran sebelah yang selama ni tak bapa nak 'geng'..fikirkan baby dia umur 8bulan..lupakan sengketa kejap..janji selamatkan jiran2 berhampiran..

Mana nak tau..api marak.. 

Masa aku n jiran lari ke lorong lagi satu mengenangkan anak dia kang tertelan asap pula..
masa tu menggigil aku ..asap dan bau dia..tapi aku respek giler kat abg bomba..10 minit camtu la..dah sampai..
aku dengar 3x meletup rumah jiran belakang aku tuu..

tu la pengalaman paling menakutkan dalam hidup aku...
dan-dan ayah aku terus pasang alat pengesan kebakaran yang dah bersawang tuu..

aku beli masa dengar cerita kebakaran..tapi semua orang bangkang..akhirnya...
Photobucket

4 comments :

  1. salam..

    kebakaran amat menakutkan.akk pernah lihat rumah terbakar bersama bengkel mereka depan mata akak.anak isterinya smpi terduduk lihat rumah mereka hilang ditelan api marak tu.dlm 10-15 minit hilang rumah tu dr pandangan mata.bomba dtg dah takda apa nk diselamatkan lg.

    ReplyDelete
  2. aduhla, msti ngeri... masa tu panik nyer mengalahkan apa yek maklum lah nyawa org...

    kire selamat la sume yek...takde yg cedera?

    ReplyDelete
  3. norhidana : errr memang panik.. asap memang x tau la nak cakap..masa tu terfikir org dalam umah tu je...

    ReplyDelete
  4. kak Lydia..
    kita yang tengok tu pon ngeri..dalam 10minit abis dapur..peti ais pun tinggal rangka je..dasat no..nasib org dalam umah sempat lari..cedera ayahnye je le..kat kaki melecur

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™