01 May 2012

Rendang anak mami dan puding jagung


< En. google yang punya >

Memandangkan harini kerja separuh hari..mula la otak den ni yang terlebih air ni nak buat projek..
projek gatal-gatal tangan.. hari ni selak majalah saji keluaran tok kadok..muahaha baru nak try le maksudnye..so selak punya selak..dah nampak dah resepi apa.. 

Bergegas le ke kedai beli daging..nak buat rendang daging anak mami..tu dia tajuk dia.. rasa memang okey le bagi tekak ngada-ngada den ni..tak tahu la kalau korang rasa maammana kan..sori la gambar memang tak dapat upload sebab laptop den kiok.. den sekarang guna komputer..tak berani nak cucuk kabel karang tak pasal-pasal den keras kejung kat sini heeee... (eiii tak sayang mulut)..

Menu projek ke 2..
puding jagung..

sebenarnya den fobia nak buat..memandangkan percubaan pertama dulu hancur berkecai..sebab terlampau lembik...sukatan hentam kromok..di batu apikan oleh mak den..dia cakap..bila dah nampak blupppp terus tutup api..so, den tak nak jadi anak derhaka..den pun tutup api dan dengan bangga siram aduanan dalam loyang.. berapa jam lepas tu..alamak..kenapa puding den ni jadi lombik semacam yoo..

memang keciwa tahap sailormoon..
so, harini den nekad juo..tak kiro lahh..jadi ke idak..janji ekau buek.. ye dokk..
psst dah skodeng dalam peti ais..nampak jadi yoo.. so hap hurey kojap..

Photobucket

5 comments :

  1. susah jgk ek nak buat. xpe lepas ni mesti jadi punye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak raz..kali ni memang jadi...yahuuu..dah licin ponnn...

      Delete
  2. heheheh naper tak tayang rendang ngn puding jagung tu... hehehhe
    akak tak penah bt pun puding jagung..sbb akak mmg fail kalu bt benda yg bentuk mcm agar2 ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu le pasai kak.. laptop saya kiok plak..ni guna komputer..takot nak cucuk wayer kat cpu tuu..hehe..apa2 pun puding saya dah licin..muahahaha..

      Delete
  3. salam..
    singgah follow sini :)
    jom follow cik iena jugak(^_~)
    www.ienaeliena.com

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™