06 June 2012

^_* Kamera pertama dan terakhir



Kamera pertama aku lebih kurang gini la bentuknye..masa tu zaman tok kadok lagi, aku dapat kamera negetif ni hadiah dari ayah masa tahun 1994..aku masih darjah 4 tau..dah dapat kamera obesea..beli kat afrika..

tak caya? 

eiii cayalahh..masa tu ayah aku join pbb ke somalia, setiap bulan ada la sesi tulis surat kat ayah..sedih tau time tu..so permintaan aku nak kamera..tak sangka ayah aku beli dengan rege RM 25.. dia pun dah bedal kamera tu masa pi melawat 'kenkawan' dia kat zoo..ayah aku suka beno ngan binatang liar..hehe tapi aku segan nak bawak kamera ni dulu..sebab bunyi dia lain macam..kamera orang lain senyap je..



kamera 2nd aku..dah kerja baru dapat beli kamera ni..memang best model ni..walaupun 6mp je tapi gambar memang terang..aku pakai kamera ni sampai rosak butang penekan tu..betapa aku gila kan gambar time tu..

Pergi kerja pon mesti bawak kamera ni..senangkan masuk beg je..

Setahun pakai sony gila kamera lagi nipis nih..tapi memang tak puas hati dengan kamera ni..alih2 aku setia juga dengan sony..masa tu sony aku tu tak le cacat lagi..

kamera ni bila tangkap gambar macam blur je..geram aku..menyesal beli pun ada..sekarang ayah aku la yang guna..


Aku harap ni kamera terakhir aku..walaupun gila dengan kamera terkini..tapi tu dia bukan pandai pun tangkap gambar..tapi kamera ni walaupun aku amik gambar bukan gaya pro tapi bila cuci gambar memang cun sikit la.. memang mengidam kamera ni..sampai laki aku cakap nak buat apa beli kamera ni..

Tapi sekarang? dia gak yang pakai hehe

Photobucket

4 comments :

  1. akak dpt tgk gmbr ptama tu je... yg lain2 tak nampak la dik...

    ReplyDelete
  2. wah bestnye kamera die...akak punye kamera hp je...huu tu pon tak da flase...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan tanah suka bergamboo kak..hehe

      Delete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™