10 July 2012

Kisah Almond siam



Cerita pasal biskut raya teringat aku pasal biskut ALMOND LONDON mak aku..

Kami anak beranak ni memang hantu almond, pergi lah mana2 rumah time raya..itu lah yang kitaorang cari...hehe buat muka tak malu..

Nama pun raya kan..........

Seingat aku..4 tahun berturut-turut mak aku cuba buat biskut yang sememangnya glamer dan termahal masa zaman tu, biskut tu jadi dah tapi tang coklat dia tu... antara idea aku yang tak boleh lupa..susah2 sangat nak buat coklat dia ..aku suruh mak aku pakai bendalah ni...


kemudian boh dalam peti..pehhh memang menangis mak aku....
biskutnya tak keras pun..sudahnya bertapa lah biskut tu dalam peti ais..
walaupun bertapa dalam tu...habis juga !! hantu almond london le katakan !!!!

Lepas 4 tahun penuh tragis, satu hari ada la kawan dia offer ajak kerja dengan dia jadi tukang celup almond london...dia apa lagi.. nak aja lahhh...setat dari situ la dia belajar dan sampai la dah beberapa tahun ni...dia jadi TAUKE almond london.........
 
ciannn bila terkenang 4 tahun tak menjadi tu..huhu

mesti ramai plan nak buat biskut tahun ni..aku rasa aku jumpa blog yang banyak simpan resepi biskut raya... 
http://resepibiskut.blogspot.com

Photobucket

4 orang bagi coklat :

norhidana said...

hheehehe... wah2 msti sedap kan nih almond london mak tu... akak dulu2 masa awal2 almond london glamers rajin gk bt... tp skrg ni udah malas la dik...beli je

umiawadah said...

saya cuba buat sendiri sambil diajar oelh seorang jiran...senang je..sebab anak-anak suka makan terpaksa uminya belajar..tahun ni tak dapat buat kuih raya..anak2 jagaan ramai..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

kalau biskut ni saya suka almond tu je. hehe

lieyalatif said...

ihihihi..tegelak bace kisah 4 tahun lepas tu....tu le org kate prektis make perfect..tgk! skrang dah terraaa dah....

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™