19 July 2012

Pernah cuba tak DIET ATKINS ???







Diet Atkins??
korang pernah dengar..okey memandangkan aku memang obses dengan perkataan
NAK KURUS


jadi aku meneroka apa benda lah diet tu ek..apa yang aku faham pasal diet ni lebihkan sumber protein daripada karbohidrat... supaya korang dapat mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat dan lemak dalam badan 

diet ni korang kena hadkan makanan berkarbohidrat macam 
nasi, me, kentang dan gula...alamak kentang????? err paberet tuuuuu...

badan akan mula membakar lemak sebagai bahan api...dan bermakna berat badan akan mula menyusut..

macam diet yang aku buat hari tuu gak..memula memang tak biasa asyik2 makan sup je..lelama okey lah..tapi bila sekali makan nasi..memang jawabnye hancur berkecai le diet aku...

bulan puasa ni kekononnya nak hadkan makan banyak cewahhh..ada boleh ke??????

BOLEH TENGOK LEBIH LANJUT DIET NI KAT SINI




Photobucket

6 comments :

  1. sy pernah baca. nmpk mc berkesan sbb dia bakar lemak utk ganti carbs yg selama ni jadi sumber tenaga kita. tp rasanya kalau takde carbs langsung pn takleh gk. hehe

    ReplyDelete
  2. eh nak diet ke?

    u mcm kurus je.. hehehe

    ReplyDelete
  3. hehe..im on diet..tp lam mimpi je..weeee

    ReplyDelete
  4. nasik sikit tapi lauk banyak takpe. hehe

    ReplyDelete
  5. jom diet same2.....puase2 ni lagi laa byk membantu ke arah pendietan tuh.....

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™