23 August 2012

terkilan di hari raya ketiga


ni kisah tak paham dengan sikap manusia nih..
sesi meluah perasaan la ni...aku dulu pun pernah sewa rumah duduk reramai dengan kenkawan...cukup bulan ada tukang kutip duit dalam rumah tu dan bayar duit sewa tepat waktunya..
kira rumah kami kat PD tu bebudak POLITEKNIK selalu le datang nak sewa...sebelum tu dah bengang dengan bebudak pompuan yang sewa kat rumah tu.... ada ke patut bayar sorang2...bila tanya tak cukup...deme kata nanti sorang tu bank in..bila tanya..atm takleh pakai..pehhh
hengat sewa kat pompuan leh le harap sikit..sama je..dengan katil patah..ganas noo...
kemudian sewa pulak kat budak lelaki.... yang ni nampak ok..bayar tepat waktunya..
yang kemudian ni..memang mencabar keimanan..
dah le ko lari reramai tak bayar duit sewa..masa nak masuk minta kurang harga...kita bagi...tup tup tup.. 
duit sewa tak bayar.. bila pergi semalam rumah tu...memang tak tinggal jejak deme..kalau aku dapat le nama deme memang sah2 kami pi balai polis wat report...dah le tong gas pun kena kebas..cis..
lepas ni memang kena jumpa berdepan..tak boleh dah main telefon je..
terkilan rasanya sewa dengan penyewa yang tak bertanggungjawab camni...
Photobucket

2 comments :

  1. itulah manusia ni.. kite dah bagi depa senang.. depa wat susah kite pulak kan.. pelik dgn sikap manusia yg pentingkan diri ni.. takpa.. biar la nanti esok2 dorg dapat balik apa yg dorg buat skrg ni...

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™