27 October 2012

Terhangus dan terhangit ~



Tahun ni turn raya di rumah sayerr le setelah sekian kian beraya disana hehehee...tapi beraya disini harap maklum je la..tak semeriah beraya di johor, kat sana betul2 raya..

Kejadian-kejadian hangus dan menakutkan berlaku menjelang raya dan pagi raya..adeh la haii..

PERTAMA : 

Masa aku bakar kek...tengok tak masak lagi..aku tambah le masanya, sekali bau hangit..apa lagi berlari ke dapur la ..sekali tengok asap keluar dari oven.. cuak jugak time tu..cepat2 tutup karen..

KEDUA :  

Semalam aku sedih sangat sampai tak lalu nak tolong sangat mak kat dapur.. mak rebus nasi impit..dia pesan kat adik, kalau nak tidur kejutkan mak..yang si adik ni pulak lupa apa mak pesan... dalam pukul 3 pagi camtu..adik aku yang lagi sorang bangun..dia terkejut tengok asap serata ruang tamu dan bau hangit... adik laki aku tidur kat ruang tamu tak sedar apa.. nasib la adik aku yang pompuan tu sedar..kalau tak,,,, tak tahu le nasib kami ni.. aku time bau hangit tu aku pun bangun..tapi aku tutup airkon..bajet ekon ni yang hangit..tapi entah le napa aku leh tidur balik.....eiiii ngeri betul..

KETIGA : 

Pagi raya sempat le bakar satay dan hotdog..hehe ni pon terhangus n terhangit...last2 baru le jadi sataynye.. 1st time bakar le katakan..

aku ada pasang alarm kebakaran..pelik kenapa dia tak berbunyi semalam.. kami test ler tadi..laki aku sembur asap rokok kat alarm tu..bila asap banyak baru dia bunyi..kalau sikit2..dia tak munyik..adik aku siap perli..tak berguna juga alat tu..takkan nak tunggu asap tebal sampai tak nampak baru nak bunyi................. 




Photobucket

3 comments :

  1. Fuhh bahaya jugak kes ke 2 tu, mujur tak jadi pape, dugaan tu :)

    ReplyDelete
  2. nasib baik xjdi apa2..mmg bahaya api tuu..

    ReplyDelete
  3. semalam kan, mak kite rebus tulang2 lembu yg dapat dari surau. lagi sikit nak hangus jugak. tapi sempat diselamatkan. hehee

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™