05 February 2013

Kek butter perisa ros






Kek ni buat masa hari ahad aritu lagi..tapi baru nak tunjuk kat sini hehehe..kira puas hati la sebab tak derhaka kat resepi..sebelum ni aku derhaka banyak kali ni derhaka sikit sebab aku tambah perisa ros...sebelum ni orang suruh guna gula caster aku tibai gula buat teh...tu le padanye...
kali ni betul2 ikut resepi walaupun ada penambahan..tapi resepi ni aku suka kurangkan gula lagi kot...sebab rasa manisssssss sikit !!


BUTTER CAKE
 
Bahan - bahan :
250 gm buttercup
250 gm gula halus
5 biji telur
1 sudu teh esen vanilla
250 gm tepung gandum
1 sudu teh baking powder
1/2 cawan susu segar
(perisa ros...aku yang tambah dalam 1/2 sudu teh)
 
Cara-cara
1. Pukul butter bersama gula sampai kembang
2. Masukkan telur dan esen vanilla...pukul sebati...apabila sudah sebati masukkan tepung dan baking powder yang telah diayak.
3. Akhir sekali masukkan susu segar dan gaul sebati... masukkan adunan kek ke dalam acuan dan bakar suhu 180 selama 40 minit... (ikot oven masing-masing ye....aku just guna 150 jekkkk....)
Photobucket

7 orang bagi coklat :

Unknown said...

wah lawa laa rupa dia...mai pos cni cket..ada lg dok?

norhidana said...

rajin nyer bt kek...

lieyalatif said...

tgk resepi simple tu....mcm gatal tangan nak buat...pakkal tgh diet tepung...takpe2 akak dah copy paste, nanti bile2 boleh buat...time nak raye ke heheeheheh

izzah said...

nampak sedap sangat2...memang nk kena try ni...bila tu xtau la..hehehe...

Raz said...

sedappp

MAZLIZA ABD RAZAK said...

erm...sedapnya :)

Eyma Balkish said...

Sedapnya..gebuss...

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™