08 April 2013

Biskut semperit + Scone


Gambar: Naa Najwa sok sampai umah...tunggu..
Projek pertama..tetiba teringin nak nak makan semperit..ni gara2 tengok upin ipin ni le.. hehe..
2 cawan tepung gandum..
1 cawan tepung kastard..
1 cawan tepung jagung
1 cawan gula aising
Kuning telur sebiji
Akhirnya lepas ngidam dahh..wekk...ngidam le sangat !!
Projek kedua..adik aku gedik2 suruh aku buat SCONE...cis..scone pon aku tak pernah dengar..dia suh google..dan akhirnya...terbuat jugak scone..aku tak tau le rasa scone kat luar rasa camni ke dak..tapi memang sedap la..
Gambar: Scone nutella
tapi ......
mencabar jugak buat dia nihh...masa aku buat tu mungkin terkurang tepung gamaknya.. tak boleh la nak 'mencawan' kan dia.. terpaksa tambah sikit2 tepung dan ceduk ngan sudu kemudian tekan2..hehe...
tapi jadi gak bulat2...emmm..letak nutella atas scone..layan..
scone ni macam2 versi orang buat..aku buat versi sapu telo atas scone tu..rasanya pehni takmo boh telur kot..
Photobucket

2 comments :

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™