15 April 2013

Karies susu botol?




Ni festime dok google pasal gigi..dan festime dengar pasal karies susu botol...sebab simptom-simptom tu ada kat mia... macammana?
macam gambar ni ...




tapi gigi mia peringkat awal lagi kot sebab takde ketara sangat kuning-kuning tu..tapi adaaaaa..
tu yang ibunya tak senang duduk sekejap-sekejap nak tengok gigi mia...

lepas aku google baru la aku tahu kenapa gigi ni jadi kat budak-budak..sebab selalunya anak kita dibiarkan tertido dengan menghisap susu botol..lelama kandungan cecair sama ada dari susu atau minuman manis akan menyelaputi gigi sepanjang anak-anak kita tidur..

 sejak semalam..aku agak-agak je buat susu...asal cukup untuk dia tertido ok..lepas tu..bila dia cari botol..aku bagi botol yang ada air masak..tu pon sikit je la..sebab mia akan cari botol untuk nyot-nyot kejap je..sebab tu aku bagi dia air masak...

aku terjumpa blog sorang blogger ni..anak dia pon mengalami masalah ni..dan dia bagi info pasal 
GC TOOTH MOUSSE

 Gambar: Mai kira gigi.....

sila sila tengok...tapi tak nampak...sebab kat atas...hihi..
pada anak yang terkena cam anak aku leh la cari gc tu kat link bawah ni...... aku pon baru pre order..

sebab stok dia habis..tak sabar plak nak bubuh kat gigi mia...
http://sweethome84.blogspot.com/2013/01/gc-tooth-mousse.html


Photobucket

1 orang bagi coklat :

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

oh minum susu botol pon ade karies gigi ek,,hehehe bru twu,,ngat dak2 yg gigi2 cmni tu sbb xnk gosok gigi

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™