27 January 2014

ikan merah sedunia kot




Sebelum ni aku ada post pasal kari kepala ikan, sebab dah ngidam sesangat weh... semalam gigih pi beli ikan kat pasar. Beli seketul kepala ikan merah, tu pun dah RM 25.00.  Sebelum tu ada gak sis ni pon sapu kepala ikan merah gak, nasib aku sempat sapu sekepala..kalau tak ngidam nak makan kepala.

Ada sorang makcik tu sapu sekor ikan merah..terkulat-kulat aku dengar rege RM 60.00 wehhh..dalam ati sempat gak ngata, ni hari ikan merah sedunia nih..ntah-ntah ngidam cam aku gak tengok majalah 3 tu hihihi..



Photobucket

11 comments :

  1. Perghhhh...mahalnya ikan merah.

    ReplyDelete
  2. jgn kate ikan merah...ikan kembung pun dah mahal...musim nak raye cina kot agaknye kan..depa kaw2 main harga...

    ReplyDelete
  3. haha..tu kompom mengidam sangat :D
    kita sebagai penguna mmg dapat merasakan akan kenaikkan harga barang baik yg kering or basah..tapi kalau tekak dah mengidam..pejam mata je membelinya..:)

    ReplyDelete
  4. Oh rancangan Majalah3 di TV3 tentang kepala ikan tu kakak pun tengok juga. Untung besar restoran tu kan.. Sekarang dah dapat masak sendiri dah puaslah ye:)

    ReplyDelete
  5. hahahah ikan merah mmg mahal dik... akak penah beli kepala ikan apa ntah... bkn ikan merah la besar jgk 2 kepala beso2 baru rm30+.... sbb kalu kt jusco kadang kepala je murah skit... lg murah dr kt pasar

    ReplyDelete
  6. terbeliak mata tgk harga ikan merah..mahalllll

    ReplyDelete
  7. Akak memang suka makan kepala ikan..kalau kat kedai mkn takut nak nak ambil takut mahal huhu

    ReplyDelete
  8. mahalnya.... akak pun berkira kira nak beli ikan merah walau kekadang terbeli juga sambil pejam mata..hahhaah..

    ReplyDelete
  9. Kalau OKje ngidam ngidam pun boleh terbantut tu Mia...kalau tengok regenya hehe.....
    Tapi dah kira murahlah tukan...dpd makan kedai!

    ReplyDelete
  10. Mak ai...mahal gila harga ikan merah tu... mampu tengok je lah..hehe
    ops! lama benar rasanya tak kesini...pekabar?? :)

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™