17 July 2014

Onde-onde vs Kuih bom




Tak pasti sebelum ni aku pernah beli kuih onde-onde @ buah melaka sebelum ni, sebab memang terkejut beruk gak semalam masa nak beli tu, aku tanya satu plastik ni kira macammana..kata peniaga tu satu plastik RM 1 untuk 3 biji.. 

uihhh terkilan sebab dah le onde-onde nya memang 'comey-comey' tambah kecil molek, dalam ati aku ni sempat le dok berdialog.. ni kalau buat emm berbakul-bakul dapat.. dari beli onde tu baik aku beli kuih bom singgit..dah tentu besar gedabak dan dapat 3 biji... cer korang bayangkan ...

ni bukan isu kedekut.. ni isu fikiran mak-mak..emmm

terima kasih nuffnang singgah lagi bulan ni, rasa tahun ni banyak masuk..sebelum ni asik dengar orang punya nuffnang je.. seronok tengok walaupon tahu level blog ni setakat mana..nuff pon level tu je la.. 


Photobucket

8 comments :

  1. pernah jumpa juga dan sangat tak berbaloi kot kalau nak beli 1 pkt comel2 ada 3 dengan harga RM1.00...baik buat sendiri...

    ReplyDelete
  2. Dlm bln puasa ni,nk beli pun kena tgk2 jg takut ada yg ambil kesempatan kan..
    Wah..alhamdulillah dpt rezeki raya dari nuff ye..:)

    ReplyDelete
  3. Di tempat akak kuih onde-onde tu 5 seringgit jer..
    memang mahal lah kalau 3 biji seringgit..
    Betul tu buat sendiri banyak dapat ..

    ReplyDelete
  4. uiksss mmg rege mcm 2 ke? da lama sgt x membeli kuih rasanyer...

    ReplyDelete
  5. onde-onde 3 biji seringgit memang mahal sangat tue..kat tempat cik nur 5 biji seringgit...besar la jugak...

    ReplyDelete
  6. Uihh mahal gak tu RM1 3 biji..
    Ni mesti tuan jual jes amik komisen maybe banyk kot, tu yg jd mahal

    ReplyDelete
  7. Padahal buatnya senang jerkan Mia cuma nak tk nak jer....okhe pun beli aje hehe...maleh weyh nak buat

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™