17 September 2014

Pengalaman masak telur ikan mayong




Lama menghilang start dari raya haritu.. harini baru rajin nak berblog..  Suka tak makan telur ikan mayong?? ala yang biji besar-besar tu..ni gara-gara kenkawan dok cerita pasai telur tu..terus ngidam..

Sampaikan pakcik jual ikan tu pon tulis no tepon aku kat tiang kedai dia..hehe punya la ngidam nak makan... tapi sampai kesudah pakcik tu tak tepon pon..kecik ati den ..hehe

Tapi nasib le kenkawan baik hati, jumpa telur tu kat pasar dan belikan...balik keje terus masak...festime masak telur ikan mayong.. buat asam pedas..sementara tunggu asam pedas mendidih tu..dah kecur ayaq lioqq... 

Bila dah masukkan telur tu..mak aii..awat asam pedas aku jadi asam pedas santan plak ni..dah rupa kari pon ada.. selidik punya selidik, sebab tak buang karung tu le puncanya... ada yang kata tak payah buang...ada yang kata buang..so, aku ikot le tak buang karung..takot pecah time masak le ceritanya..emm keciwaa weh..

rasa tobat takmo masak dah telur ikan tuu...... 


Photobucket

0 orang bagi coklat :

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™