06 November 2014

Roti Jala


Acuan dah lama beli tapi jala tak gak buat...sabtu lepas dan buat roti jalan dan kari daging...yummeh...siap buat lagi malam tu sebab ada bola..kawan en somi pon mai..menjala le kita..



Resepi ???
resepi stail kita je le..
Tepung Gandum
1 biji telur
Santan atau susu cair (agak-agak je)
1 sudu besar majerin
1 sudu kecil minyak masak
Air (agak-agak)
garam secubit
Pewarna kuning
Cara-cara...
Masukkan kesemua adunan kecuali pewarna ke dalam bekas..kacau sebati
masukkan adunan dalam blender...dan letak dalam bekas..
Kemudian bubuh pewarna kuning sikit dan kacau..
adunan jangan cair sangat..jangan pekat sangat..agak-agak je le.. Lepas tu letakkan dalam acuan dan apa lagi..menjala le.. tak yah garing sangat...dan tak payah terbalikkan ye..terlebih rajin namanya tuu hehe
 



ni antara roti jala yang kita buat..hehe..


acuan ni beli kat MR DIY... RM 2.50 je.. rugi tak rembat 2..


gitu le cara kita menjala..emmm yummeyyy..bila nak buat lagi nihhh...

4 comments :

  1. akak tak penah try pun buat heheheh... dasar mls kan

    ReplyDelete
  2. kak nurul ada acuan yg mcm cup tu dan bergagang.

    ReplyDelete
  3. nak cari jugak la acuan nya tu..suami dan anak2 memang suka roti jala...:)

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™