05 June 2012

^_^ Muar + Parit Sulong


Jumaat lalu aku balik ke rumah mak mertua nun kat kolompo sebab aritu juga kami dan keluarga mertua bertolak ke Muar ada kenduri kawen.. 

Malam gak la kami sampai kat sana, dengan aku sakit tekak..peritnya kemain..telan air bergelen2 tapi tekak tak gak reda..rasa nak terkucil lagi ada..sabar je lah..


Sepanjang onyah ada kat sana, waduh memang tak duduk diam budak tu..panas agaknya, masa tidur kat rumah tumpangan selang beberapa rumah je dari rumah pengantin..budak ini asyik la nak main..aku ngan laki aku tak larat nak kejar dah..kesian dia tidur terpaksa buka baju..panas sesangat !!


Masa majlis akad nikah, onyah pakai baju sempoi je..yele pengantin bersanding pukul 2.30petang..so, tak payah le pakai baju cun lagi pagi tu..tibai je baju biasa..anak aku tu kan kuat peluh..adehh lenjun baju..


Ni perkara baru yang aku tahu bila ada kenduri kat johor.. masa syok tengok pengantin bersanding, datang le sorang pakcik ni cakap suruh bawak onyah pi cium pengantin..kalau tak nanti kena 

SAWAN PENGANTIN

alamak..aku idak le tahu..alih2 pakcik tu la bawak onyah ke pelamin.. baru le aku tahu..kat perak takde buat camtu..tapi memang meriah..suka aku tengok, kat setiap meja makan mesti ada balang isi kerepek..canggih kan ??

 kalau kat perak..takde la camtuu.. perak ni lain sikit..kalau raya kat johor sebulan tu raya siap marhaban..kalau kat perak takat raya ke 3 je..lepas tu takde dah suasana raya kecuali ada open house...


Ni la pengantinnye..sepupu laki aku..tahniah ye Puan Lily.. 1st time tengok pengantin pakai baju pink ^ hitam..selalu aku tengok merah^hitam... 


Ni yang buat aku tergugat time tu..walaupun panas rembang..tapi sempat juga aku rempat cupcake tu 2 biji..satu utk kak ipar aku..satu untuk aku la....habis dah diet aku..memang hancur time tuu


Edisi bergambar ngan pengantin..baju kaktus tu memang pilihan paling tepat masa tu..lain2 baju kena pakai inner, dah la panas sesangat..so baju ni penyelamat..walaupun namanya baju kaktus..orang2 tertentu je tahu kenapa aku panggil baju tu baju kaktus.. ^_^


Photobucket

0 orang bagi coklat :

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™