01 August 2012

kerana belangkas habis lesung batu


nak kata aku ngidam tak lah tapi teringin tu ada...teringin nak rasa belangkas..
nak beli 1 je tapi kawan aku bagi 3...

bila dapat aku tak tahu nak siang camne..sebab aku tengok yang sekor tu aktif lagi..2 ekor tu macam dah kiok..mula la aku telefon laki aku tanya reti siang belangkas tak? kemain dia gelakkan aku...aku suruh dia tanya kat kenkawan dia sapa yang reti makan belangkas....jawapannya 'takde'..

laki aku kata letak je dalam besen pastu tutup...

aku pun buat lerr..tepat pukul 4 pagi..si belangkas tu kejutkan aku bersahur sebab aku dengar bunyi benda jatuh... 

sekali tengok tu dia sekor dah tergolek..2 ekor lagi mengepak....adehhh aku lak naik geli + takot
ambil kain sekali kain melekat kat kaki dia..cis..aku apa lagi amik besen lagi besar pastu tindan dengan batu lesong..

sekali tu dia..lesong batu pon tergolek...abis tersumpit......
abihh la batu lesong mak aku....sapa nak jawab tu hehe



Photobucket

8 comments :

  1. kalau mak tanye nape lesung batu dia jadi gitu.. jawablah belangkas yg buat.. hehehe..

    jadinye mahu masak ape belangkas tu?? share la pic nanti.. nak tgk jugak.. selalu dgr je.. tak pernah makan.. hehe..

    ReplyDelete
  2. Hye Mizz Miaizzati.. Cube tgk kt blog ni cara nak siang belangkas.. nk terangkan xtau :)
    http://restoranbasha.blogspot.com/2011/09/nak-siang-belangkas.html

    ReplyDelete
  3. wah makan belangkas ye...tak pernah makan lagi ni...masak apa sedap...cu citer..

    ReplyDelete
  4. alamak mana gmbr belangkasnyer dik...
    dhtu apa cite belangkas tuh? dh siap di msk ke blum?

    ReplyDelete
  5. ehehe.. msti gigih kan.. sy pernah mkn ni, kelat ckit..

    ReplyDelete
  6. saya tak pandai makan belangkas...hubby suke sangat...takut je tgok die ...hahahha

    ReplyDelete
  7. eiii takutnyeeeee...kalo akak kompom2 tak masuk dapur sbb ade minatang ni waakakakaakak...tapi kalo dah siap masak asam pedas atau belangkas berlada kompom akak mkn heheeheheh

    ReplyDelete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™