21 October 2012

Jadi mak tiri ???



Perkara paling sedih aku rasa, bila aku marah anak aku..ada yang kata aku ni MAK TIRI...aikss camtu lak sedey taw !! memang sejak ada anak ni baru la aku tahu perasaan mak-mak yang suka menjerit-jerit marah kat anak2..dulu aku tak paham..sekarang terlebih faham..

lepas marah mula la kesian kat mia..tapi yelah budak tengah membesar.. macam tadi, mana ntah dapat besi kat dapur tu..aku apa lagi macam ada hantu dalam kepala jek..marah tak tentu pasal.. lepas tu adik aku ejek anak aku "kesian ko mia...macam anak tiri.............

tak pe..takpe..belum ada anak boleh le cakap camtu ek..siap ko hehe.. tapi yelah marah tu bukan saje2..ada  sebab kan.. kang tercucuk besi camne? aku gak dipersalahkan...harini dah le dia dapat pelajaran baru..naik atas meja makan..adehhh la...

Ada tips tak macammana nak buat??? ...ada ke perlu kita tengok je dia buat apa atau jadi mak tiri ??????




Photobucket

5 orang bagi coklat :

mama aini said...

ehem..takpe jadi `mak tiri` sekejap utk mengajar anak !!.. :)

ArshSabila said...

Well kadangkala keadaan semasa yg mempengaruhi emosi kita;letih,stress,byk benda fikir,byk masalah nk kene settle- tempiasnya terkena pada anak. Bila kenang balik,kesian anak menjadi mangsa keadaan.Insya'allah kita sama2 cuba ubah utk menjadi ibu yg lebih penyabar..:)

munna said...

kak munna pun mcm tu.... bila dah marah2 rasa kesiannya pula pada anak tu.... tapi setakat jerit2 jelah ....

lelamaisara said...

tak marah nanti anak terlebih manje plak ek..kadang memang serba salah...dah marah tu pastu bersalah palk...cian kat anak..hehehhe

Nurul Husna Mohd Hassan said...

marah sebab sayang anak :)

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™