15 December 2011

nak kurus !!

Alamak aku da angau pulak ngan produk nih, korang jangan pelik la kalau aku suka dengan produk-produk 'kurus' nih. aku memang obses dengan produk camni haha. sebab aku tak leh terima kenyataan ngan badan aku sekarang ni. itu kira tak bersyukur ke ? hehe berat badan aku naik gara-gara dok kat putrajaya dulu. pagi petang siang malam pastu sambung balik pagi petang siang malam asik dok mengunyah je. 


Tahun 2007 sebelum ke putrajaya berat aku 52kg. duduk kat putrajaya setahun lebih jadi 57kg. Kemudian aku pindah ke langkap, tambah lagi 3kg so jadi le 60kg. 2 tahun dok langkap so berhijrah la aku kat tempat lahirku. mungkin sebab terlampau bahagia berat aku mendadak jadi 66kg..perrr dasyat tak? masa tu aku da mula runsing, kawan2 lama aku semua dok tak percaya aku jadi ala-ala belon nih. 


Sampai stress aku dibuatnya, masa kat langkap dulu..aku n mypren pegi ke rawatan pelangsingan badan la kononnya. Kat Mayfair !!! kos rawatan selama brp bulan ek. tak ingat aku. ada la dalam 3k, aku sanggup weh habiskan duit untuk kurus. sebab tak tahan dengan kata2 orang dan xleh terima kenyataan la sebenarnya. Baju pon susah nak cari, kalau dulu aku pakai saiz S sekarang L @ XL. 


Tapi opss betapa hampehnya kitaorg pi mayfair tu..nak taw sebab apa?? sebab last rawatan berat aku just turun 2kg maaaaaa...hanguss duit aku, lemak tak jugak ilang. 


so pengajarannya jangan le percaya mcm iklan tu. Yang dok dalam iklan tu semua amik complete punya. aku setakat 3k leh la time tu..klu nak kuar 10k makan rumput le jawabnye. sedihh taw !! lepas aku besalinkan mia berat aku turun ke 62kg dan sekarang maintain 64kg. Sebenonya beribu2 produk berkaitan kurus ni aku da penah cuba. sebut je..hahahaha..jusmate 5, diet 5, SD2 dan terbaru diet premium semua aku telan..diet premium tu aku benti sebab x larat nak tahan perut memulas rasa mcm nak besalin lagi. tu aku benti huhuhu..so aku tersyok plak ngan produk di Litchin debella..agak2 apa keputusannya...emm kelass ko mariaa !!

0 orang bagi coklat :

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™