10 May 2012

Nasi Lemak



Esok mood


sila telan air liur memalam nih.. hari ni saje tengok resepi NASI LEMAK..kot-kot ada resepi lain dari yang lain.. boleh la cuba..

Sampai sekarang aku masih ingat NASI LEMAK arwah opah aku yang menggunung tu..just jual 2 kupang je..memang sedap sangat.. maklum la orang jawa kan.... mesti le masak apa pun sedap..mengikut kajian aku la kan.. tapi semua tu tinggal kenangan.. 

nasi lemak sekarang bukan main lagi mahal.. isi makin sikit..kalau ada udang tu pun..saiz S je.. 
ikan bilis boleh kira dengan jari.. tak dapat aku bayangkan nasi lemak 10 TAHUN akan datang..berapa la gamaknye harganye untuk nasi lemak basic2 ni? mungkin RM 5.00 ... oh tidakkk...


6 comments :

  1. ala~ kenapa post gambar nasik lemak nie? tetiba je lapar nie. >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. saje nak bagi sapa baca terliur hehehehe.... :P

      Delete
  2. rajin nyer kamu dik, sempat yek bt ns lemak pg2 hari keje nih...

    yelah ns lemak dulu bkn main besar baru 50sen, skrg nih kalu paling2 sempoi pun 1.20 itu pun kadang tu ada sambal ngn bilis 2ketul hehehe...

    *bangga tau akak pun org jawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. yekak memang tak dinafikan orang jawee ni masak sedap bangat...kak arini saya off haha..kalau ari kije xde maknanyeee...

      Delete
  3. Replies
    1. pe lagi kak..kena cari nasi lemak tuu....hehe

      Delete

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™