15 February 2012

Kuih Kasidah Moist ??




Photobucket

Projek balik keje...
Masak campak-campak...sotong hentam sajalah..aku pun tak tahu apa ke namanya haha
tapi NOT BAD..okey juga..

Pastu masak KUIH QASIDAH pula, dah lama aku teringin nak cuba buat..
Dah lama tak makan kuih ni, tapi tak ramai yang tahu kuih ni ek..ni kuih orang KEDAH maaa...So, operasi aku bermain tepung + gula + garam + air..kacau sampai likat melekat lorr..


ni aku wat...


Tapi...aku kompius..betoi ke kuih ni berketul2 n cepat kering..aku pon..pepandai menambah air..haahha bagi cair sket le konon...dalam confiden n tak tu..sempat lagi aku menambah gula lagi... Masuk dalam acuan dan taraaaa... rasa tu memang dah rasa kuih kasidah n jalan dah ...
TAPIII.. agak MOIST cket..hahaha..hengat ni kek coklat ke..nak moist..moist...

Nampak sangat le kuih aku tu lembik semacam je ek..tapi tak pe..1st time buat maa...lenkali aku try terbaikkk punya... tunggu resepi kawan aku plak..heeee 
(sambil sorok bawah meja..)

Sepatutnyee jadi camni......leh potong2..tapi resepi kat bawah ni..dia blander n kukus..hurmm menarik gak..tak payah aku wat senaman tangan pas ni...heee
ni rosrusli yang punya gambar ek..dia kukus...lagi sonang...



0 orang bagi coklat :

Post a Comment

moga murah rezeki kamu ye..

© Coklat Polkadot Mia Izzati | Templates by : Milik Ibu Mia's Design | All Rights Reserved™